Luukuista koostetaan yhtenäinen elokuva, jonka tekemiseen on lupautunut alan ammattilainen Tommi Kilpiö Seinäjoelta. Tommi on jo kertaalleen käynyt koululla kertomassa kuvaamiseen liittyvistä teknisistä ja sisällöllisistä asioista ja lisävierailujakin on vielä luvassa.

Dokumenttielokuva esitetään itsenäisyyspäivänä 2017 ja alustavasti esittämispaikaksi on sovittu elokuvateatteri Bio Marilyn Lapualla.

Elokuvan musiikki käytiin huhtikuulla äänittämässä Seinäjoella Sound Aces -studiolla. Jousikvintetti Lapuan lukiolta antoi arvokkaan panoksensa tulevan elokuvan äänimaailmaan.

Mikäli yhden luukun kesto olisi keskimäärin esimerkiksi 45 sekuntia, tulisi elokuvan kestoksi pelkästään luukkujen kestosta yhteen laskien 4500 sekuntia eli 75 minuuttia!

Elokuvan tilanteista asiaa tällä sivulla tilanteiden kehittyessä. Itsenäisyyspäivää ja ensi-iltaa odotellessa!

Alanurmon koulu

Suomi 100 - Juhlakalenteri